Η αλλαγή των εποχών επιβάλλει και την ανάλογη συντήρηση του αυτοκινήτου μας. Η άνοιξη που διανύουμε, αλλά και το καλοκαίρι που έρχεται θα μας βρουν προετοιμασμένους, αν -μεταξύ άλλων- κάνουμε και τα ακόλουθα:


Α. Συντήρηση στο σύστημα κλιματισμού
Το σύστημα κλιματισμού του αυτοκινήτου χρειάζεται μία φορά το χρόνο συντήρηση. Η ανανέωση του φρέον στο κύκλωμα, αν και δεν είναι πάντα απαραίτητη, καλό είναι να γίνεται, προκειμένου το air condition να λειτουργεί σωστά και να εκμεταλλεύεστε όλες του τις δυνατότητες. Θυμηθείτε ότι, αν έχει χάσει ποσότητα φρέον και ο αέρας που βγάζει δεν είναι αρκετά παγωμένος, τότε θα αναγκάζεστε να το δουλέψετε σε μεγαλύτερη ένταση, αυξάνοντας την κατανάλωση αλλά και στερώντας από την ισχύ του κινητήρα. Παράλληλα με το φρέον και σχεδόν κάθε χρόνο, πρέπει να αλλάζουμε το λεγόμενο "φίλτρο γύρης". Αυτό καθαρίζει τον εξωτερικό αέρα που εισέρχεται στην καμπίνα. Αν είναι επιβαρυνόμενο, θα αναπνέετε μικροοργανισμούς που μάλλον δε θέλετε. Το φρέον στο σύστημα κλιματισμού πρέπει να ανανεώνεται περίπου κάθε δύο χρόνια.


Β. Συντήρηση στο σύστημα ψύξης του κινητήρα
Οι υψηλές θερμοκρασίες προκαλούν φθορές στα κολάρα, αλλά και στην κυψελοειδή διάταξη του κεντρικού ψυγείου. Παράλληλα, αναγκάζουν τον κινητήρα να δουλεύει σε θερμοκρασίες μεγαλύτερες από ό,τι το χειμώνα, ενώ αντίστοιχα πολύ ζεστός είναι και αέρας που λαμβάνει μέρος στην καύση. Γι αυτό είναι σκόπιμο, να έχουμε πάντα το σωστό αντιπηκτικό - αντιψυκτικό υγρό στο ψυγείο, το οποίο έχει την ιδιότητα να ελέγχει καλύτερα τη συστολή και διαστολή που κάνουν τα μέταλλα. Πολλοί από εμάς συνηθίζουμε να βάζουμε απλό νερό στο ψυγείο το καλοκαίρι, κίνηση η οποία πρέπει να είναι προσωρινή λύση. Με ένα απλό ξεβίδωμα ενός κολάρου (καλό είναι να το κάνει μηχανικός και όχι εσείς) μπορείτε να αφαιρέσετε το υγρό που υπάρχει στο ψυγείο και να το αντικαταστήσετε με ένα καλό αντιπηκτικό, ώστε να παρέχετε την καλύτερη δυνατή προστασία στον κινητήρα σας.


Γ. Γυάλισμα του ταμπλό
Το γυάλισμα του ταμπλό με ένα από τα ειδικά προϊόντα για την προστασία του, δε συμβάλλει μόνο στη βελτίωση της αισθητικής και στην ενίσχυση της σύνθεσής του. Το υλικό (μικροποσότητα βυνιλίου) από το οποίο αποτελούνται τα προϊόντα αυτά, έχει την ιδιότητα να μην αφήνει σκόνη, γύρη κ.λ.π. να επικάθονται στο ταμπλό. Ειδικά τώρα που έχουμε ανοιχτά τα παράθυρα, δεν είναι λίγη η σκόνη που εισέρχεται στην καμπίνα.

Επισης μια καλή λύση είναι το κάλυμμα ταμπλό το οποίο ράβεται στα μέτρα του κάθε αυτοκινήτου.